torsdagen den 19:e april 2012

Att få hänga med från början

Det är så spännande att läsa andras bloggar. Kika in hos andra som skriver, tecknar, drömmer, längtar, hoppas. Läsa om andras wordcounts och skrivrutiner, antagningsbesked och refuseringar. Eller om etablerade författare som sliter sitt hår över sin fjärde eller sjätte bok.

Det ger mig en känsla av att inte vara ensam. Och det är ju så kul att få hänga med från början, och få se hur ett projekt växer fram. Sedan när en bok finns i handeln så känner jag mig lite delaktig på något vis, bara av att ha läst författarens blogg.

Extra roligt är det förstås när en debutant blir antagen, tycker jag. Som till exempel begåvade Malin, som gjort min fina header. Hon har precis blivit antagen med sitt första egna bilderboksprojekt!

2 kommentarer: