torsdagen den 15:e mars 2012

Allt jag säger är sant


Nu har jag precis läst klart Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo. Eftersom jag gått skrivarkurs för Lisa så känner jag att det inte kommer att bli någon recension här på bloggen. Det skulle liksom kännas förmätet att recensera min egen lärare. 

Men jag kan i alla fall berätta att jag blev väldigt förtjust i huvudpersonen Alicia. Hon är ungefär en del sextonårig Pippi Långstrump, en del slagfärdig, klipsk Jane Austen-hjältinna och en del Lisa själv (tror jag). En väldigt charmerande och rolig litterär bekantskap med andra ord.

3 kommentarer:

  1. Ja, visst är det knepigt det där... Jag valde ändå att recensera boken, jag var liksom inställd på att göra det ända sedan jag recenserade hennes första ungdomsbok, så jag tänkte inte så mycket på det först. Kommer snart på Barnboksprat, ihop med en intervju med Lisa.

    SvaraRadera
  2. Usch, jag är för mesig. Ska bli jättespännande att läsa din recension, dock!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså nu känns det ju som att folk kan tro att jag inte gillade Lisas bok! Så menade jag ju inte! Jag sträckläste + att jag skrattade högt. Ville bara säga det.

      Radera